Download l avvocato di strada in pdf or read l avvocato di strada in pdf online books in PDF, EPUB and Mobi Format. Click Download or Read Online button to get l avvocato di strada in pdf book now. This site is like a library, Use search box in the widget to get ebook that you want.

L Avvocato Di Strada

Autor: John Grisham
Publisher: Edizioni Mondadori
ISBN: 885203515X
File Size: 9,58 MB
Format: PDF, Kindle
Read: 4205
Download or Read Book
Michael Brock ha sempre saputo quello che voleva, da Yale al prestigioso studio legale dove lavora. Ma quando un barbone fa irruzione nello studio e poco dopo viene ucciso dalla polizia, Brock abbandona tutto per difendere le cause degli homeless, anche contro i suoi ex colleghi.

The Street Lawyer

Autor: John Grisham
Publisher: Dell
ISBN: 0307576086
File Size: 5,95 MB
Format: PDF, Kindle
Read: 9820
Download or Read Book
He gave up the money. He gave up the power. Now all he has left is the law. Michael Brock is billing the hours, making the money, rushing relentlessly to the top of Drake & Sweeney, a giant D.C. law firm. One step away from partnership, Michael has it all. Then, in an instant, it all comes undone. A homeless man takes nine lawyers hostage in the firm's plush offices. When it is all over, the man's blood is splattered on Michael's face--and suddenly Michael is willing to do the unthinkable. Rediscovering a conscience he lost long ago, Michael is leaving the big time for the streets where his attacker once lived--and where society's powerless need an advocate for justice. But there's one break Michael can't make: from a secret that has floated up from the depths of Drake & Sweeney, from a confidential file that is now in Michael's hands, and from a conspiracy that has already taken lives. Now Michael's former partners are about to become his bitter enemies. Because to them, Michael Brock is the most dangerous man on the streets....

Io Avvocato Di Strada

Autor: Massimiliano Arena
Publisher: Baldini & Castoldi
ISBN: 8893885697
File Size: 19,69 MB
Format: PDF, ePub, Docs
Read: 4175
Download or Read Book
Presso lo sportello sorto a Foggia, a pochi passi dall’ingresso della stazione ferroviaria, la fila di chi chiede aiuto è lunga. Mi è bastato entrarci una volta per capire quanto lavoro si fa lì dentro. Massimiliano insieme ai suoi colleghi compie il miracolo di lenire le ferite di uno Stato sociale traballante. Domenico Iannacone Un medico può salvare una vita, ma una persona sprovvista di documenti non può accedere al medico se non c’è un avvocato che si batta per quei documenti. La nostra professione è la più misericordiosa: difendiamo tutti, non giudichiamo nessuno. della Bolivia e della Guinea Bissau, aiuta comunità agricole e orfanotrofi e nei suoi numerosi viaggi capisce che il soccorso legale può essere tanto utile quanto quello medico. È la svolta della sua vita. Si laurea con un ardore impensabile e decide di fondare il primo sportello di Avvocati di Strada nella sua città, Foggia. Da allora, era il 2005, assieme a tanti altri giovani colleghi, presta assistenza legale gratuita a migliaia di esclusi dalla società, immigrati senza documenti o sfruttati come schiavi delle campagne, persone che hanno passati di umiliazione e dolore a cui ridare un futuro di dignità. Il suo ufficio alla stazione ferroviaria diventa un osservatorio di biografie meravigliose, storie di uomini traditi dall’amore sbagliato che ritrovano se stessi grazie all’amore della carità; di clandestini sballottati per mezza Europa che diventano angeli custodi degli ultimi arrivati; di uomini senza dimora e senza nome che scompaiono lasciando esempi di vita memorabili. Così, riflettendo sulla nobiltà della sua professione, sul valore della terra come futuro per i giovani, e sul matrimonio fra educazione e integrazione, l’avvocato di strada ci offre una visione rincuorante di un’Italia migliore che noi tutti, in ogni angolo e paese, possiamo costruire.

Contesti Educativi Per Il Sociale Approcci E Strategie Per Il Benessere Individuale E Di Comunit

Autor: Laura Cerrocchi
Publisher: Edizioni Erickson
ISBN: 8861371116
File Size: 11,75 MB
Format: PDF, ePub
Read: 8221
Download or Read Book
Il testo si rivolge ai professionisti impegnati in compiti di educazione e formazione, e particolarmente agli operatori sociali. Dopo aver messo a fuoco i concetti di comunicazione e relazione, analizza e propone strategie di prevenzione, sostegno e recupero rivolte alle diverse età e situazioni della vita (infanzia, adolescenza, povertà, tossicodipendenza, vecchiaia, ecc.).

Ritratti

Autor: Pippo Onorati
Publisher: Feltrinelli Editore
ISBN: 9788807421198
File Size: 16,95 MB
Format: PDF
Read: 3455
Download or Read Book

The Testament

Autor: John Grisham
Publisher: Dell
ISBN: 9780307576101
File Size: 12,86 MB
Format: PDF, Mobi
Read: 3883
Download or Read Book
#1 NEW YORK TIMES BESTSELLER In a plush Virginia office, a rich, angry old man is furiously rewriting his will. With his death just hours away, Troy Phelan wants to send a message to his children, his ex-wives, and his minions—a message that will touch off a vicious legal battle and transform dozens of lives. Because Troy Phelan’s new will names a sole surprise heir to his eleven-billion-dollar fortune: a mysterious woman named Rachel Lane, a missionary living deep in the jungles of Brazil. Enter the lawyers. Nate O’Riley is fresh out of rehab, a disgraced corporate attorney handpicked for his last job: to find Rachel Lane at any cost. As Phelan’s family circles like vultures in D.C., Nate goes crashing through the Brazilian jungle, entering a world where money means nothing, where death is just one misstep away, and where a woman—pursued by enemies and friends alike—holds a stunning surprise of her own. BONUS: This edition includes an excerpt from John Grisham's Sycamore Row.

Taranto E La Puglia

Autor: Antonio Giangrande
Publisher: Antonio Giangrande
ISBN:
File Size: 30,70 MB
Format: PDF
Read: 5478
Download or Read Book
E’ comodo definirsi scrittori da parte di chi non ha arte né parte. I letterati, che non siano poeti, cioè scrittori stringati, si dividono in narratori e saggisti. E’ facile scrivere “C’era una volta….” e parlare di cazzate con nomi di fantasia. In questo modo il successo è assicurato e non hai rompiballe che si sentono diffamati e che ti querelano e che, spesso, sono gli stessi che ti condannano. Meno facile è essere saggisti e scrivere “C’è adesso….” e parlare di cose reali con nomi e cognomi. Impossibile poi è essere saggisti e scrivere delle malefatte dei magistrati e del Potere in generale, che per logica ti perseguitano per farti cessare di scrivere. Devastante è farlo senza essere di sinistra. Quando si parla di veri scrittori ci si ricordi di Dante Alighieri e della fine che fece il primo saggista mondiale. Le vittime, vere o presunte, di soprusi, parlano solo di loro, inascoltati, pretendendo aiuto. Io da vittima non racconto di me e delle mie traversie. Ascoltato e seguito, parlo degli altri, vittime o carnefici, che l’aiuto cercato non lo concederanno mai. “Chi non conosce la verità è uno sciocco, ma chi, conoscendola, la chiama bugia, è un delinquente”. Aforisma di Bertolt Brecht. Bene. Tante verità soggettive e tante omertà son tasselli che la mente corrompono. Io le cerco, le filtro e nei miei libri compongo il puzzle, svelando l’immagine che dimostra la verità oggettiva censurata da interessi economici ed ideologie vetuste e criminali. Rappresentare con verità storica, anche scomoda ai potenti di turno, la realtà contemporanea, rapportandola al passato e proiettandola al futuro. Per non reiterare vecchi errori. Perché la massa dimentica o non conosce. Denuncio i difetti e caldeggio i pregi italici. Perché non abbiamo orgoglio e dignità per migliorarci e perché non sappiamo apprezzare, tutelare e promuovere quello che abbiamo ereditato dai nostri avi. Insomma, siamo bravi a farci del male e qualcuno deve pur essere diverso!

Lecce E La Puglia

Autor: Antonio Giangrande
Publisher: Antonio Giangrande
ISBN:
File Size: 10,41 MB
Format: PDF, ePub, Docs
Read: 6875
Download or Read Book
E’ comodo definirsi scrittori da parte di chi non ha arte né parte. I letterati, che non siano poeti, cioè scrittori stringati, si dividono in narratori e saggisti. E’ facile scrivere “C’era una volta….” e parlare di cazzate con nomi di fantasia. In questo modo il successo è assicurato e non hai rompiballe che si sentono diffamati e che ti querelano e che, spesso, sono gli stessi che ti condannano. Meno facile è essere saggisti e scrivere “C’è adesso….” e parlare di cose reali con nomi e cognomi. Impossibile poi è essere saggisti e scrivere delle malefatte dei magistrati e del Potere in generale, che per logica ti perseguitano per farti cessare di scrivere. Devastante è farlo senza essere di sinistra. Quando si parla di veri scrittori ci si ricordi di Dante Alighieri e della fine che fece il primo saggista mondiale. Le vittime, vere o presunte, di soprusi, parlano solo di loro, inascoltati, pretendendo aiuto. Io da vittima non racconto di me e delle mie traversie. Ascoltato e seguito, parlo degli altri, vittime o carnefici, che l’aiuto cercato non lo concederanno mai. “Chi non conosce la verità è uno sciocco, ma chi, conoscendola, la chiama bugia, è un delinquente”. Aforisma di Bertolt Brecht. Bene. Tante verità soggettive e tante omertà son tasselli che la mente corrompono. Io le cerco, le filtro e nei miei libri compongo il puzzle, svelando l’immagine che dimostra la verità oggettiva censurata da interessi economici ed ideologie vetuste e criminali. Rappresentare con verità storica, anche scomoda ai potenti di turno, la realtà contemporanea, rapportandola al passato e proiettandola al futuro. Per non reiterare vecchi errori. Perché la massa dimentica o non conosce. Denuncio i difetti e caldeggio i pregi italici. Perché non abbiamo orgoglio e dignità per migliorarci e perché non sappiamo apprezzare, tutelare e promuovere quello che abbiamo ereditato dai nostri avi. Insomma, siamo bravi a farci del male e qualcuno deve pur essere diverso!

L Avvocato Nel Cassetto

Autor: Carlo Ilmari Cremonesi
Publisher: De Vecchi Editore
ISBN: 8841240644
File Size: 22,38 MB
Format: PDF, ePub, Docs
Read: 2220
Download or Read Book
33° edizione di un grande classico della divulgazione giuridica italiana: un volume chiaro, semplice e rigoroso, una guida lungo i meandri della giurisprudenza italiana. Condominio, testamento, diritto di famiglia, acquisti e vendite, utilizzo del web, codice della strada, ricorsi, diffide, contratti ecc. Più volte all'anno ciascuno di noi si trova nella situazione di dover risolvere un dubbio di natura legale.L'Avvocato nel cassetto offre la spiegazione della normativa e delle procedure, e mette anche in guardia dai possibili rischi penali.

A Time To Kill

Autor: John Grisham
Publisher: Dell
ISBN: 9780307576132
File Size: 27,81 MB
Format: PDF, Mobi
Read: 8171
Download or Read Book
Don’t miss a sneak peek of Sycamore Row, John Grisham’s new novel inspired by A Time to Kill, in the back of the book. The life of a ten-year-old girl is shattered by two drunken and remorseless young men. The mostly white town of Clanton in Ford County, Mississippi, reacts with shock and horror at the inhuman crime. Until her black father acquires an assault rifle and takes justice into his own outraged hands. For ten days, as burning crosses and the crack of sniper fire spread through the streets of Clanton, the nation sits spellbound as young defense attorney Jake Brigance struggles to save his client’s life–and then his own.

The Broker

Autor: John Grisham
Publisher: Dell
ISBN: 9780307575982
File Size: 4,66 MB
Format: PDF, Mobi
Read: 2865
Download or Read Book
#1 NEW YORK TIMES BESTSELLER In his final hours in office, the outgoing President grants a controversial last-minute pardon to Joel Backman, a notorious Washington power broker who has spent the last six years hidden away in a federal prison. What no one knows is that the President issues the pardon only after receiving enormous pressure from the CIA. It seems that Backman, in his heyday, may have obtained secrets that compromise the world’s most sophisticated satellite surveillance system. Backman is quietly smuggled out of the country in a military cargo plane, given a new name, a new identity, and a new home in Italy. Eventually, after he has settled into his new life, the CIA will leak his whereabouts to the Israelis, the Russians, the Chinese, and the Saudis. Then the CIA will do what it does best: sit back and watch. The question is not whether Backman will survive—there is no chance of that. The question the CIA needs answered is, Who will kill him? BONUS: This edition includes an excerpt from John Grisham's The Litigators.

I Hadn T Understood

Autor: Diego De Silva
Publisher: Penguin
ISBN: 1609458982
File Size: 12,10 MB
Format: PDF, Mobi
Read: 8412
Download or Read Book
Malinconico is a Neapolitan lawyer without a single case. He goes through the motions every day, leaving for the office punctually, shuffling papers when he gets to the studio he shares with a group of un-gainfully employed professionals like him. His personal life is a shambles: his wife has left him, his two teenage children are rife with adolescent angst and busy screwing their lives up royally. And his professional life, as noted, is nonexistent. But one day a miracle occurs. Indeed, two! The first is that he is assigned a case. And not any old case! He has been named the defense attorney for a member of the Neapolitan underground, Mimmo the Burzone. The second miracle bears the name Alessandra Persiana-the most beautiful woman to ever grace the Neapolitan courthouses -who, it appears, has fallen in love with Malinconico. However, the real miracle for readers in this rollicking novel is the hilarious and eccentric voice of Vincenzio Malinconico. The novel orbits around the bizarre and irresistible mind of Malinconico, a mind that pauses to contemplate every aspect of the life he sees before him, the life he has lived, his memories and his future; a voice that seduces, entertains, and moves the reader from the first page to the last.

Thinner

Autor: Stephen King
Publisher: Simon and Schuster
ISBN: 150114376X
File Size: 26,47 MB
Format: PDF, Docs
Read: 7737
Download or Read Book
The “extraordinary” (Booklist) novel of one man’s quest to find the source of his nightmare and to reverse it before he becomes…nothing at all. This #1 national bestseller from Stephen King, writing as Richard Bachman, “pulsates with evil…it will have you on the edge of your seat” (Publishers Weekly). “You can’t do anything…It’s gone too far. You understand, Halleck? Too…far.” Attorney Billy Halleck seriously enjoys living his life of upper-class excess. He’s got it all­—an expensive home in Connecticut, a loving family…and fifty extra pounds that his doctor repeatedly warns will be the death of him. Then, in a moment of carelessness, Halleck commits vehicular manslaughter when he strikes a jaywalking old woman crossing the street. But Halleck has some powerful local connections, and gets off with a slap on the wrist…much to the fury of the woman’s mysterious and ancient father, who exacts revenge with a single word: “Thinner.” Now a terrified Halleck finds the weight once so difficult to shed dropping effortlessly—and rapidly—by the week. Soon there will be nothing left of Billy Halleck…unless he can somehow locate the source of his living nightmare and reverse what’s happened to him before he utterly wastes away…

The Innocent Man

Autor: John Grisham
Publisher: Dell
ISBN: 9780307576019
File Size: 14,73 MB
Format: PDF, ePub, Mobi
Read: 4895
Download or Read Book
#1 NEW YORK TIMES BESTSELLER • John Grisham’s first work of nonfiction: a true crime story that will terrify anyone who believes in the presumption of innocence. NOW A NETFLIX ORIGINAL DOCUMENTARY SERIES “Both an American tragedy and [Grisham’s] strongest legal thriller yet, all the more gripping because it happens to be true.”—Entertainment Weekly In the town of Ada, Oklahoma, Ron Williamson was going to be the next Mickey Mantle. But on his way to the Big Leagues, Ron stumbled, his dreams broken by drinking, drugs, and women. Then, on a winter night in 1982, not far from Ron’s home, a young cocktail waitress named Debra Sue Carter was savagely murdered. The investigation led nowhere. Until, on the flimsiest evidence, it led to Ron Williamson. The washed-up small-town hero was charged, tried, and sentenced to death—in a trial littered with lying witnesses and tainted evidence that would shatter a man’s already broken life, and let a true killer go free. Impeccably researched, grippingly told, filled with eleventh-hour drama, The Innocent Man reads like a page-turning legal thriller. It is a book no American can afford to miss. Praise for The Innocent Man “Grisham has crafted a legal thriller every bit as suspenseful and fast-paced as his bestselling fiction.”—The Boston Globe “A gritty, harrowing true-crime story.”—Time “A triumph.”—The Seattle Times BONUS: This edition includes an excerpt from John Grisham’s The Litigators.